EURÓPA TE CSODÁS

Úgy döntöttünk, nem csak kishazánk gyönyörű településeit mutatjuk be, hanem kitekintünk a határon túlra is és csodálatos tájakra repítjük el az utazókat.

Három csodálatos várost választottunk ma, melyeket kihagyhatatlannak találtunk!

Prága…

A Cseh Köztársaság fővárosa, egyben legnagyobb települése. Gyakran hívják „száztornyú városnak”, „arany városnak”, vagy egyszerűen a városok királynőjének.

Az „arany Prága” név valószínűleg I.Károly cseh király és német-római császár (1347–78) idejéből származik, amikor arannyal vonták be a prágai vár tornyait. Egy másik elmélet szerint Prágát az alkimisták és az aranycsinálók tevékenységét ösztönző II. Rudolf német-római császár uralkodása alatt nevezték el „aranynak”.

Nézzük meg mit is érdemes megtekinteni az arany városban! A hangulatos, Prága egyik fő látványosságának számító Károly- híd, 516 méter hosszú, és 10 méter széles hídon grafikusokkal, utcazenészekkel, mutatványosokkal, és fiatalokkal találkozhatunk. A híd két végén egy-egy torony áll, mindkettő kilátóként is működik.

Emellett kihagyhatatlan, és kötelező megtekinteni az Óvárosi hídtornyot, az Óvárosi teret, a Kisoldalt és a Vencel teret. Utazásunk során mindenképpen üljünk be egy cseh kis bárba és kóstoljuk meg az utánozhatatlan cseh sört.

Párizs…

A szerelem városa. Csodálatos építészetével és a város különleges hangulatával azonnal magával ragadja a turistákat és bátran állíthatom, örök szerelembe esnek a várossal. Párizs megér egy misét, Párizs a fények városa, Párizs a divat fővárosa,  Párizs a konyhaművészet hazája, Párizs a művészetek, kiállítások otthona, de ahhoz,  hogy átérezzük a párizsi életmódot mindenképpen személyesen kell megtapasztalnunk.  Jó, ha tudjuk már az utazás előtt: mikor utazzunk Párizsba, milyen a párizsi időjárás, melyek a legfontosabb párizsi látnivalók, nevezetességek, ezeket hogyan tudjuk megközelíteni, milyen a párizsi közlekedés, hogy tervezzük meg a néhány eltöltött napot, hogy tartanak nyitva a párizsi múzeumok. Ha Párizsban járunk, akkor érthetjük meg igazán, hogy a párizsi ember joggal büszke városára. A mindenki által ismert nevezetességek, mint Eiffel torony, Diadalív, Notre Dame, Louvre, Montparnasse, Montmartre, Sacre Ceourt mellett Párizs számos érdekességet, látnivalót kínál. Ne felejtsünk el egy hosszú sétát ejteni a Champs Elysées-n, a Latin negyed hangulatos utcáiban, a Bastille-nál. Üljünk le egy kis időre a Szajna parton, térjünk be egy hangulatos kávézóba, valamint semmiképp ne mulasszuk el az éjszakai nyüzsgő életet, a show-k, kabarék világát. Ha csodára vágysz irány Párizs!

Róma…

Minden út Rómába vezet…de mit csináljunk, ha már ott vagyunk? Róma nem alapított város. Az írásos források ugyan szinte egybehangzóan mesélnek egy alapítási történetet, de a régészeti bizonyítékok nem támasztják ezt alá. És a város utcái, látnivalói is igazolják, hogy a város mai napig megőrizte varázslatos ókori pikantériáját.

Ha Rómában jársz és kívánni akarsz a filmekből jól ismert Trevi kúthoz kell eljutnod, emellett mindenképpen meg kell tekintened: a Colosseumot, melynek falai között újraélheted a gladiátorharcok véres hangulatát. Emellett el ne felejtsd: a Forum Romanumot, a Palatinust, a Vatikánt, az Angyalvárat, a Spanyol-lépcsőt, a Pantheont.

Szerencsére az őszi időszakban pénztárcakímélő árakon juthatunk el ezekbe a városokba is! Így csak javasolni tudom, hogy mindenkinek meg kell tapasztalni ezen városok csodálatos hangulatát és természetfeletti vonzerejét.